Yγιεινές διατροφικές συνήθειες για παιδιά (Νο#2)


γράφει η Εύη Αντωνοπούλου

No#2 Πλήρες πρωινό γεύμα

Το πλήρες πρωινό γεύμα αποτελεί τη βάση της διατροφικής αγωγής των παιδιών μας καθώς τους εφοδιάζει από το ξεκίνημα της ημέρας με όλη την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται για ένα υγιές σώμα και νευρικό σύστημα.

Πολλές έρευνες μας δείχνουν ότι η παράλειψη πρωινού γεύματος συσχετίζεται με μεγάλα ποσοστά παχυσαρκίας τόσο στην παιδική όσο στην εφηβική ηλικία, καθώς τα παιδιά αναγκάζονται να τσιμπολογούν πολλές φορές μέσα στην ημέρα για να καλύψουν την πείνα τους. Μάλιστα η παράλειψη του πρωινού οδηγεί πολλά παιδάκια μανιωδώς στην κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων πλούσια σε  ζάχαρη καθώς με αυτόν τον τρόπο κοραίνουν γρήγορα την πείνα τους. Επιπλέον, η κατανάλωση ενός φτωχού θρεπτικά πρωινού έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη σωματική αλλά και νοητική αντοχή των παιδιών.

Φροντίζουμε οπότε το πρωινό των παιδιών μας να είναι θρεπτικά πλούσιο, υγιεινό αλλά και νόστιμο ώστε τα παιδάκια να γεμίζουν καύσιμο από την αρχή της ημέρας. Με αυτόν τον τρόπο οι πιθανότητες για άσκοπα και ανθιυγεινά τσιμπολογήματα περιορίζονται κατά πολύ καθώς το παιδάκι θα νιώθει χορτάτο μέχρι και το επόμενο γεύμα.

Επιλέγουμε το πρωινό τους να είναι πλούσιο με προϊόντα ολικής άλεσης (νιφάδες, σπιτικό ζυμωτό ψωμάκι, σπιτικές μπάρες και κέικ, κριτσινάκια κ.α.), ξηρούς καρπούς, σταφίδες, βιολογικό ταχίνι, μέλι, κατσικίσιο γιαούρτι, φρούτα εποχής και φυσικούς φρεσκοστυμμένους χυμούς. Επίσης μπορούμε να τους φτιάξουμε σπιτικά σαντουιτσάκια όπου θα περιέχουν λαχανικά εποχής (καρότο, πιπεριά, ντομάτα και αγγούρι το καλοκαίρι), ελιές και φέτα.

Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε ότι τα παιδάκια εφοδιάζονται με βιταμίνες οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού, τη μάθηση και τη μνήμη, με φυτικές ίνες που βοηθούν στην πρόληψη της παχυσαρκίας και την καλή υγεία του εντέρου καθώς και με μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Tip προς γονείς!

Aποφύγετε τα πολύ δύσκολα, χρονοβόρα και περίπλοκα πρωινά. Απλά και νόστιμα πραγματάκια θέλουν τα παιδάκια! Ακόμα και όταν ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος ένα φρούτο με λίγα αμύγδαλα, μέλι και κανελίτσα ή μία φέτα ψωμάκι, με λίγη ντοματούλα, ελαιόλαδο και φετούλα είναι αρκετά χορταστικά και θρεπτικά και με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετετην έτοιμη σφολιάτα και το ντόνατς από το φούρνο! Αποφύγετε τα αλλαντικά, τα συμβατικά δημητριακά πρωινού, τα βιτάμ, τα έτοιμα μπισκότα και γενικά οτιδήποτε πολύ επεξεργασμένο καθώς περιέχουν πολλά πρόσθετα, συντηρητικά και ζάχαρη.

Γιατί η σωστή διατροφή συνδυάζει υγεία, χαρά και απόλαυση!

Προτρέψτε το παιδάκι σας να τραφεί υγιεινά, χωρίς φυσικά να το πιέζετε, και μυήστε το όσο είναι μικρό στην συνήθεια της καλής διατροφικής παιδείας. Τα παιδάκια θα το ευχαριστηθούν και μία μέρα σίγουρα θα σας ευχαριστήσουν για το δώρο που τους κάνατε ακόμα και εάν εκείνη τη στιγμή δεν το καταλαβαίνουν πολύ καλά!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.