Διαλογισμός Ενσυνειδητότητας (mindfulness) για τη θάλασσα.


γράφει η Εύη Αντωνοπούλου

Πολύ συχνά η εξόρμηση στην παραλία έχει συνδεθεί με θορυβώδη μέρη, beach bars, πολυκοσμία και δυνατή μουσική στερώντας μας την ευκαιρία να απολαύσουμε τα πραγματικά οφέλη της θάλασσας.  Η σύνδεση μας με τη θάλασσα έχει τρομερά θεραπευτικά οφέλη τόσο για το σώμα μας όσο και για τον ψυχισμό μας. Η θάλασσα είναι ‘’γιατρός’’ και πράγματι σύμφωνα με τους νευροεπιστήμονες όταν βρισκόμαστε στη θάλασσα αλλάζει όλη η δομή του εγκεφάλου. Ο ήχος των κυμάτων, ο θαλασσινός αέρας, η αίσθηση της άμμου στα πόδια μας και η ενατένιση του ηλιοβασιλέματος ηρεμούν το νου και θεραπεύουν τη ψυχή μας. Συχνά όμως οι περισπασμοί και η φασαρία της παραλίας δεν μας αφήνουν να γευτούμε τις μαγικές αυτές στιγμές.

Δοκιμάστε οπότε στο επόμενο μπάνιο σας να βρείτε ένα ήσυχο μέρος και να διαλογιστείτε για λίγα λεπτά. Ο διαλογισμός δίπλα στη θάλασσα θα  θρέψει όλα σας τα κύτταρα, θα σας καταπραΰνει και θα σας επιτρέψει να συντονιστείτε με τη δημιουργική σας πλευρά.

Αν και οι παραλίες είναι γεμάτες κόσμο αυτή την εποχή, σίγουρα θα μπορέσετε να βρείτε ώρα και μέρος για να διαλογιστείτε. Γενικά, οι καλύτερες ώρες για διαλογισμό είναι νωρίς το πρωί την ανατολή (που ο ήλιος έχει πολύ ενέργεια την οποία και μας χαρίζει απλόχερα εκείνη την ώρα) ή την ώρα που δύει.

Βήματα

  1. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος κοντά στη θάλασσα και καθίστε αναπαυτικά σε μία θέση οκλαδόν. Βεβαιωθείτε ότι η σπονδυλική σας στήλη είναι ευθυτενής και αφήστε τα χέρια σας να ακουμπήσουν μαλακά πάνω στα γόνατα. Κλείστε απαλά τα μάτια.
  2. Συνδεθείτε ενεργειακά με τη δόνηση του μέρους στο οποίο βρίσκεστε και επιτρέψτε του να σας αγκαλιάσει. Είστε ΕΔΩ, στο ΤΩΡΑ.
  3. Χαλαρώστε ολόκληρο το σώμα, τους ώμους και απομακρύνετε εντάσεις από τους μύες του προσώπου και από όποια άλλη περιοχή αισθάνεστε σφιγμένη. Δε χρειάζεται να προσπαθήσετε για τίποτα. Απλά εστιάστε την προσοχή σας στα μέρη που αισθάνεστε ένταση και σιγά σιγά αυτή θα υποχωρήσει μόνη της, χωρίς καμία προσπάθεια.
  4. Στρέψτε την επίγνωσή σας στον ήχο της θάλασσας. Παρατηρήστε τον ήχο της καθώς το κύμα σκάει στην αμμουδιά και αφήστε τη μελωδία της να σας χαλαρώσει.
  5. Παρατηρήστε το απαλό χάιδεμα του αέρα πάνω στο δέρμα σας. Νιώστε την αίσθηση αυτής της επαφής. Μυρίστε τον αέρα. Ενεργοποιήστε πλήρως τις αισθήσεις σας!
  6. Νιώστε την επαφή με την άμμο και τα πόδια σας. Αφήστε τη μητέρα γη να απορροφήσει όλες τις εντάσεις και τις τοξίνες μέσα από τη βάση σας και νιώστε ζωτική ενέργεια να ανεβαίνει προς τον κορμό σας και να αγκαλιάζει όλα σας τα κύτταρα.
  7. Στρέψτε την επίγνωση στην αναπνοή σας. Παρατηρήστε τον τρόπο που εισπνέετε και εκπνέετε. Βαθιά και αργή αναπνοή. Μην αφήσετε ούτε μια εισπνοή και ούτε μια εκπνοή να φύγει από την επίγνωσή σας. Συνεχίστε να αναπνέετε συνειδητά για 5-10 λεπτά.
  8. Σιγά σιγά αρχίστε να ξυπνάτε το σώμα με απαλές κινήσεις, τεντωθείτε και ανοίξτε τα μάτια. Πως αισθάνεστε τώρα; Αναζωογονητικό εε;!!  😉

Tip!

Να θυμάστε ότι όσο περισσότερο εξασκείστε τόσο πιο εύκολα θα μπορείτε να συγκεντρώνεστε. Όλα είναι θέμα εξάσκησης και πρακτικής. Αν οπότε κατά τη διάρκεια της πρακτικής έρχονται άσχετες σκέψεις δεν πειράζει! Απλά παρατηρείστε τες χωρίς να τις κρίνετε σαν ‘’καλές’’ ή ‘’κακές’’ και επαναφέρετε την προσοχή σας στο τώρα. Με τον καιρό θα δείτε ότι ο νους σας θα εστιάζει όλο και πιο εύκολα.

No comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *